Popmart hyllar...

Idag har jag varit duktig och arbetat med ett PM som ska vara färdigt nästa fredag men det är inte det ända. Medan jag satt och skrev hade jag nämligen Itunes på och jag passade på att lyssna igenom hela Eurythmics katalog. Lite utav en Aha-upplevelse var det. Nog för att jag har gillat de tidigare men det är ju skitbra verkligen. Och de roliga är att att det blir bättre och bättre. Även om jag gillar Sweet dreams (are made of this) och Touch, de tidiga plattorna alltså, så börjar jag mer och mer hänge mig åt att erkänna att jag tycker We too are one, den näst sista plattan från 1989, är deras bästa.

Jag har ju tidigae, här på bloggen, berättat vad jag tycker om gamla, avdankade artister som gör comeback. I Eurythmics fall tycker jag är ett exempel på en bra comeback. Inte för att Peace från 1999 kan konkurera med 80-talsskivorna men Annie Lennox har nog aldrig sjungit så vackert som hon gör på "I save the world today" i alla fall.



Ett stort tack till Annie och David.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0