Popmart recenserar

Sedan ca en månad tillbaka har jag laggt märket till en låt som jag hört lite här och där. Jag har dock aldrig riktigt uppfattat varken artistens namn eller låtens. Så igår när jag satt och lyssnade på sveriges radio P3 så kom denna låt ännu en gång och jag tänkte att nu ska jag ta chansen och lyssna vad de säger när låten tonar ut. Låten heter "The World Should Revolve Around Me" av en duo som kallar sig Little Jackie.

Nu, ett och ett halvt dygn senare har jag lyssnat igenom albumet The Stoop ett antal gånger och jag vet inte riktigt om jag ska vara nöjd eller besviken. Tidigare nämnda låt är enligt mig albumets bästa låt och den är verkligen en supersvengig poplåt som jag inte har nått emot att höra mer av i vår. Det finns även andra guldkorn som t ex den skönt funkiga "The Kitchen" och titelspåret. Övriga låtar är även de helt åkej. Mitt problem med albumet är att det låter rätt så likadant hela tiden, man känner sig mätt efter tre, fyra låtar. Jag skulle faktist vilja möblera om lite i låtlistan. I låtarna "28 butts" och "Liked you better before" låter det misstänkt likt Lilly Allen vilket jag stör mig en aning på, men låtarna i sig känns helt åkej ändå.

Så slutligen får jag nog säga att jag ändå är rätt så nöjd. Det var nog de höga förväntningarna jag fick av "The World Should Revolve..." som har fått mig att tveka lite över resten av låtarna men ju mer jag tänker och lyssnar på dem så blir jag mer och mer övertygad.




Betyg: 6/10

Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0