Popmarts favoalbum del 7

Jag vet att jag inte bör fylleblogga men va fan... Jag känner mig tvungen att uppta min lilla serie om mina favorit album nu. 1989, när jag var 5 år släpptes det som kanske är den allra bästa svenska popskivan någonsin, Jakob Hellman... Och stora havet. Tycker inte du som jag, att detta är kanske det bästa popalbumet så har du fel. Alla, och då menar jag alla, låtar är bäst och ger mig själv en stor inspiration till mitt eget band.

Anledningen till att jag skriver detta blogginlägg är att jag nu i veckan vandrade hem från min skola i ett urhärligt väden och kom då att tänka på låten "Vintern dör". När jag kom hem lyssnade jag igenom hela albumet och kom fram till den slutsats som jag redan har precenterat.

Jag har sett denne man på scen två ggr men det jag minns allra mest är nog gången på P&L när jag inte kom in på S2 för det var redan fullt (tror det var 2004). Det slutade med att jag stod utanför och sjöng "Tårarna" för vakten (Danne, de här tror jag du minns). Tårarna, snart kommer tårana.

Har ni inte hört detta album så gör det. Ni kommer inte att bli besvikna



Tack

Kommentarer
Postat av: Daniel

Martin, klart jag kommer igåg det. In fact, jag kommer ihåg det som om det var igår. Det var en underbar konsert, extremt trångt och en nervös Hellman, men mitt starkaste minne är ändå dig utanför. Ren och skär olycka!

2009-03-02 @ 18:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0