Återföreningar

Det har kommit till min kännedom att Blur kommar att återförenas för två spelningar i början av juli. Till detta känner jag mig väldigt kluven. Att Graham Coxon åter igen är vän med de andra medlämmarna i gruppen är ju bra men jag har ju och andra sidan tidigare i denna blogg gett min syn på gammla trötta rockrövar som håller på alldelesför länge. Dock vet jag inte riktigt hur trötta Blur egentligen känns. De har inte gjort något sedan 2003s Think tank (utan Coxon) som enligt mig är deras bästa. De är alltså inte frågan om något Oasis-syndrom, skitbra i början och sedan bara sämre och sämre ju fler album som kommer. Samtidigt är de ju "bara" 19 år sedan deras debutskiva. Det är ju förstoss lång tid men om man sätter de i relation till andra aktuella gamlingar som tex U2 eller Springsteen så är dom ju bara barnet. Två konserer ser jag således som ganska så kul. Simon and Garfunkel gjorde ju en himla bra återföreningskonsert 1980 så varför skulle inte dehär också kunna bli bra. Det florerar även vissa ryckten om att det ska komma ett nytt album. Om det är sant så vill jag vänta att uttala mig tills jag hört de. Blir det bra kommer jag få bita mig i svansen och börja hylla gamlingarna.

Tack


Kommentarer
Postat av: EgoElin

Hej Mörten!

Dä va allt jag ville säga y7

2009-02-22 @ 10:01:00
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0