Popmart filosoferar lite

Sista Oktober är det dags igen. Premiär för den 22 James Bondfilmen Quantum Of Solace. Jag väntar med spänning och redan igår hörde jag den låt som kommer att spelas i filmens förtext. Låten heter "Another way to die" och är skriven av Jack White som också framför den tillsammans med Alicia Keys. Jag tyckte det lät bra. Det låter förståss väldigt mycket White Stripes om det och jag funderar på om det kanske inte skulle ha varit bättre om Jack hade tagit med Meg istället för Alicia, men jag vet inte... Att det just låter som White stripes är absolut ingen nackdel. Den kännsla som låten ska fånga tycker jag lyckas infinna sig och popartister har ju ända sedan filmseriens början lagt till sin personliga touch. Madonna, Duran Duran och Paul McCartney är några exempel. Jag tycker att det egentligen bara är Garbage som kan säjas ha misslyckats med en bondlåt och ändå är inte "The world is not enough" (som den låten hette) någon katastroflåt. Den misslyckades bara att fånga den så kallade bondkännslan. Jaja... Nog med ordbajseri nu. Jag ser iaf fram mot ytteligare en film i serien.

Tack!


Kommentarer
Postat av: Siri

hmhm undrar vem som blir den nya james bond ?

2008-09-20 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0