Popmart känner mellancolin

Jag sitter just nu och lyssnar på Smashing Pumpkins och funderar. Jag vet inte varför men de senaste veckorna har jag snöat in på rätt så dyster musik rent generellt. Jag som de senaste åren talat varmt om gladpop. Hur mycket roligare det är när musiken svänger. De senaste veckorna har det istället blivit mycket Cure, Radiohead, Nirvana, Suede och så vidare. Det är klar... Jag vill inte säga att sådan musik inte kan svänga men deras texter har ju en helt annan svärta än texter av t ex. Alphabeat, Junior senior och Run DMC, sånt som jag lyssnade mycket i våras. Det kanske har något med hösten att göra. Skit samma de ena behöver ju inte utesluta det andra så nu när Smashing pumpkins är slut kanske man ska köra lite "gammal hederlig" blur och bli på gott humör.

"Good Day Sunshine!"

Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0