Popmart recenserar

Nu har jag lyssnat på Damns nya skiva i nästan en vecka. Jag säger såhär: "den har växt på den korta tiden". Förs blev jag nästan lite besviken. Tyckte att det låter ju precis likadant som förut. Det är sant. Let's zoom in känns som en naturlig fortsättning på de som var på Youth style. Det är funk uppblandat med en aning soul och så lägger man på en liten influens av afrikanska rytmer på de så svänger de. Det som jag tycker är den största skillnaden är att texterna på Let's zoom in är lite mer genomarbetade. Jag har fasnat för låten "You're the light for me" som är skivans mest renodlade poplåt. Andra favolåtar är "County ways", "Disco lady" och det sjukt "grooviega" öppningsspåret "Get your grown man on". Jag gillar även att man i låten "Rattle my brain" lånat delar från Jerry Lee Lewis.

Fortsätter denna skiva att växa i samma tackt som den hitills gjort dröjer det nog inte länge innan den kommer upp bland mina favoalbum. Det är iaf en av årets bästa skivor såhär långt. Vi får väl se... Jag har ju en förmåga att tröttna efter ett tag men just nu så är det Damn! som gäller i i-poden. Hmm... Jag sätter inget betyg. Tycker sånt är jobbigt även fast denhär skivan skulle fått rätt så bra.



Tack!

Kommentarer
Postat av: feffe

du är medveten om att du studerar till lärare, och således kommer att bli tvungen att förr eller senare sätta betyg?

2008-11-25 @ 18:21:43
Postat av: popmart

Japp, jag vet men jag tycker inte om det.

2008-11-25 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0