Hipphopp

De skivor som jag lyssnar mest på just nu är två riktigt bra hipphoppskivor. Först kommer Kenye Wests nya Graduation. Den är om ni frågar mig hans bästa hitills. Dock finns det kanske ingen riktig kioskvältarlåt som t ex "Golddigger", från förra skivan, var. Där emot är alla låtar bra genomgående vilket ger ett bättre helhets intryck. Han har även tagit bort domdär dryga spåren som egentligen inte är några riktiga låtar, som finns på dom två första skivorna.  Alla 13 låtar är som jag sa tidigare riktigt bra men mina favoritspår är "Champion", "I Wonder", "Can't Tell Me Nothing" och "The Glory".

9/10

Den andra skivan är Dizze Ruscals Maths + English. Han är lite mer "gangsta" än Kanye. I det avseendet är han mer lik 50cent. Skivan är väldigt agresiv rakt igenom. Ta bara en sån sak som att beatet till den första låten "World Outside" baseras på ljudet utav en kniv som vässas. Låten "Pussyole (Oldskool)" har ett härligt agresivt driv i refrengen som får mig att tänka på RATM faktist. Det är kanske lite konstigt för dom är inte särskilt lika men så är det iaf. Andra bra låtar är "Where's Da G's" och "Flex". Sen kan jag inte bortse ifrån låten "Wanna Be", som han gör tillsammans med Lily Allan, eftersom han i den har samplat "So you wanna be a boxer" från Bygsy Malone. Slutligen vill jag säga att jag tycker att Dizzee är 100 gånger koolare än 50cent!

8/10


Kommentarer
Postat av: Elin

hiphop it is..weehu!

2007-11-10 @ 23:56:54
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Elin

Dä ä på tiden å blogga nu mörten! du har ju mycke å berätta om..t,ex att du har haft trojanskt besök som jag brukar kalla dä!

2007-11-15 @ 19:45:18
URL: http://egoelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0