Hultsfred blir kul i år

Jag var precis in på forumet på Rockpartys hemsida och läste. Fan va folk klagar på årets lineup. Lägg av me de! Den är ju skitbra redan nu. Det får fan inte bli så mycket mer bra bandsläpp nu för då kommer jag att bli skittso.

De jag vill se är:
Pet shop boys. Festivalen hindrade mig från att se dem i fjol. Skivan dom släppte i fjol e ta me fan deras bästa på 10år.

Timbuktu med Damn! Svänger alltid. ärligt talat så går jag på de mest för att se Damn! Älskar dom.

The Ark. Ny skiva som jag sitter och lyssnar på nu faktist. Så har dom ju vunnit melodifestivalen

Mando Diao. Dom gamla rock rövarna från borlänge. nästan hemmifrån. Dom har en förmåga att alltid överaska mig.

Amy Winehouse. Hörde henne första gången på P3 nån gång i december när jag satt med uppsattsen. Jag skrev upp hennes namn direkt.

Sahara hotnights. Världen snyggaste rockband.

Justice. Bara man tänker på Ed Banger vill man dansa

SebastiAn. Oxå Ed banger-artist. Han e bättre än Justice.

Salem Al Fakir, Fibes oh fibes och Tingsek. Tre riktigt bra soulartister från sverige. Fibes oh fibes skiva var ju en utav förra årets höjdpunkter.

Goose. Känns lite som ett till Hot chip. Lite hårdare dock, men dansa till de går ju.

Uffie feat. Feadz. Årets coolaste bokning än så länge. Flickan som fick mig att upptäcka ed banger. Ett måste.

Juvelen. Skön popkille som jag hörde i höstas på mtv. han har efter de fått hype.

Roxy cottontail och Mapei. Musik som jag inte vet så mycket om men av deras MySpace sidor så verkar det som att det kan vara något.

Oh no ono. Kan fasingen ha chans att bli årets Hey willpower för mig. Dom verkar skitcoola. Borde nästan köpa skivan och lyssna in mig.

Det var dom. de finns några fler oxå men dom kommer jag inte prioritera. det här kanske kan räcka för en kul festival. 

Kommentarer
Postat av: madde

äh... Crucified barbara e världens snyggaste rockband :P inte hotnights ;)

2007-04-19 @ 22:49:30
URL: http://dirrtygemini.blogg.se
Postat av: Elin

Jag tror du har glömt dä bästa Hultsfred kan erbjuda i alla fall. Men jag kanske inte räknas eftersom jag bor här på heltid,

2007-04-19 @ 22:53:44
URL: http://egoelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0